31 MART 2019 YEREL SEÇİMLERİ YAKLAŞIYOR.ADAY ADAYLARI PARTİLERE MÜRACAAT EDİYOR.
ARTIK ADAYLIK BELİRLEME İŞLEMİ,SADECE PARTİLERİN GENEL MERKEZLERİ VE GENEL BAŞKANIN KARARINA BAĞLI.
Aslında aday adayları parti il başkanlıklarına başvurur. Ön seçim sistemi ile ortaya sandık konur.Tüm üyelerin seçimiyle sıralanan liste,parti genel merkezlerine gider. Bir yoklamada orada yapılır adaylıklar ortaya çıkar.
Ülkemizde siyasi partilerin aday tespit sürecini belirleyen faktörlere geçmeden önce, bu sürece ilişkin tartışmanın sadece listeleri kimlerin yaptığı (lider, yönetim, delegeler, üyeler ya da seçmenler) sorusuyla sınırlı olmadığını hatırlatmak gerekiyor. Bu alandaki araştırmalar, adayları belirleyenlerin yanında başka etkenlere de işaret ediyor. Örneğin, kimlerin aday olabildikleri, aday belirlemenin ne derecede merkezi olarak gerçekleştiği, aday belirleme yönteminin kaç aşamalı olduğu, atama ve oy verme sürecinin karmaşıklık düzeyi gibi sorular da büyük önem taşıyor. İlişkili soruları çoğaltmak mümkün. Adaylar sadece belirli bir toplumsal kesimden mi gelebiliyorlar? Adayların tespitine ulusal düzeyde mi yerel düzeyde mi karar veriliyor? Farklı toplumsal kesimlerin ve örgütlerin (sendikalar, işveren kuruluşları) ne derecede oy ve söz hakkı oluyor? Parti içinde birden fazla düzeyde eleme ya da sıralama yapma imkanı bulunuyor mu? Yani adayları kimlerin belirlediği sorunundan öteye bütün bu sorulara verilen yanıtlar çerçevesinde aday belirme sürecinin demokratik ve kapsayıcı olup olmadığını tartışmak gerekiyor.
HER PARTİNİN BELİRLEDİĞİ ADAY ADAYLIĞI ÜCRETLERİ YATIRILIR
Partiler meclis üyeli,ilçe,il ve büyük şehir aday adaylığı için ayrı ücret yatırırlar.
SEÇİM ÇALIŞMALARI
Önce hemşehricilik üzerinden başlayan çalışmalar,sivil toplum kuruluşları ziyareti ve millete gitme çalışmalarıyla devam eder.
Basın önemli faktör olup.Partinin ve adayın maddi gücüne göre şekil alır.
Seçim büroları açma ve araç giydirme anons yaptırmak ayrı bir güç olup ilan afiş gerekir.
TBMM’ye sunulan 2018 Bütçesi’ne göre, 2017’de 234.7 milyon TL olan bütçeden siyasi partilere yapılan Hazine yardımı; 2018’de 273.8 milyon TL olacak.
Yardımın 139.1 milyonu AK Parti, 71.2 milyonu CHP , 33.3 milyonu MHP , 30.1 milyonu HDP’ye yapılacak. 2017’de AK Parti 119.3, CHP 61, MHP 28.5, HDP 25.8 milyon TL yardım aldı.Hazine yardımında, partilerin son seçimdeki oy oranı dikkate alınıyor. 1 Kasım 2015’te Meclis’e HDP 59, MHP 40 vekil soktu. Ancak MHP yüzde 12.03, HDP yüzde 10.56 oy aldı. Bunun çin MHP Hazine yardımından daha büyük pay alacak.
Kısacası siyaset güç kuvvet işidir.Yola çıkan aday para ve güç sarvetmek zorundadır.
PARTİLERİN KASASINDA BULUNAN PARALARLA ADAYLARA DESTEK GELE BİLİR
Mitingler ve medya bütçeleri parti genel merkezlerince karşılanır.
Reklamını iyi yapan aday ve parti güçlü görünümüyle seçimi kazanır.
VATANA MİLLETE HAYIRLI HİZMET ETMESİ İÇİN, TECRÜBELİ VE DÜRÜST ADAYLAR ADAY EDİLMELİDİR...
1979-1980 Cumhuriyetçi Güven Partisi (CGP) Gençlik Kolları Başkanı. 1993-1994 Doğru Yol Partisi (DYP) Gençlik Kolları Başkanı. Genel İdare Kurulu (GİK) Üyesi. 1995-1996 İlçe Başkanı. 1997-1998 Demokrat Türkiye Partisi (DTP) İL Başkanı. 2012-2018 Demokrat Parti (DP) Kayseri İl Başkanı. Siyaset Bilimci. Yazar. Yakın Dövüş Ustası. Parti ve Dernek Kurucusu. Müteahhit ve Gayrimenkul Sektörü Yatırım Danışmanı. Kaizen Uzmanı.
4 Kasım 2018 Pazar
İSMET ÖZBAKKAL: "YEREL SEÇİMLER VE OY ANALİZİ" -Ülkemizde siyasi partilerin aday tespit sürecini belirleyen faktörlere geçmeden önce, bu sürece ilişkin tartışmanın sadece listeleri kimlerin yaptığı (lider, yönetim, delegeler, üyeler ya da seçmenler) sorusuyla sınırlı olmadığını hatırlatmak gerekiyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder